Veilig zelfstandig wonen

Persoonsalarmering

U woont zelfstandig en wilt dat ook zo lang mogelijk blijven doen. Maar wat gebeurt er als u bijvoorbeeld thuis valt of onwel wordt? Kunt u diegene die u nodig heeft dag en nacht bereiken? Hoe regelt u snel hulp?

Een veilig gevoel

Met persoonsalarmering van Laurens staat u er nooit alleen voor. Wanneer u bent gevallen, maar ook bij een ongeval of calamiteit, kunt u snel en eenvoudig hulp inschakelen. Bij een abonnement met professionele opvolging staan de medewerkers van Laurens 24 uur per dag, 365 dagen per jaar voor u klaar. U hoeft geen familie of buren in te schakelen voor hulp.

Dag en nacht hulp, het hele jaar door

U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week gebruik maken van de persoonsalarmering van Laurens. Overdag komt een medewerker van Laurens vanuit het wijkteam naar u toe. In de avond, nacht en het weekend komt er een verpleegkundige van Spoedzorg Rotterdam. Dit is een samenwerking van Aafje, Lelie Zorggroep en Laurens. Zij werken in Rotterdam en omstreken en zijn gespecialiseerd in het bieden van hulp in onverwachte situaties.

Slim slot of sleutelkluis

Een abonnement op persoonsalarmering is alleen mogelijk in combinatie met een slim slot of slimme kluis. Vraagt u persoonsalarmering bij Laurens aan, dan installeren we bij voorkeur een slim slot op uw voordeur. Op sommige deuren is dit niet mogelijk. In dat geval plaatsen we een slimme kluis. 

Het slimme slot is een electronisch slot. Dit slot vervangt uw huidige slot. Zorgmedewerkers openen dit slot met een beveiligde app op hun mobiele telefoon. Zij hebben dus geen sleutel nodig om bij u binnen te komen in geval van nood. Dat werkt sneller en veiliger. Bovendien is uw voordeur uitstekend beveiligd. Zelf opent u het slot met een gewone sleutel.

De slimme sleutelkluis is een klein kastje dat we bij uw voordeur ophangen. In dit kastje zit de sleutel van uw voordeur. De zorgmedewerkers openen de sleutelkluis met een beveiligde app op hun mobiele telefoon. Vervolgens halen zij de sleutel uit de kluis en openen de voordeur. Bij vertrek plaatsen ze de sleutel weer terug in de slimme kluis.

 

 

Persoonsalarmering is een simpele, handige manier om veiliger zelfstandig te wonen.

Het systeem bestaat uit een basis alarmtoestel dat bij u thuis geplaatst wordt en een zender met een knop erop.

U kunt de zender om uw hals, aan uw kleding of om uw pols dragen. In geval van nood drukt u op de knop van de zender. U krijgt dan een medewerker van de alarmcentrale aan de lijn.

Na een beoordeling wordt hulp ingeschakeld. Die hulp is meestal binnen 30 minuten ter plaatse. 

Dan verandert de manier waarop onze zorgmedewerkers toegang verkrijgen tot uw woning. We maken straks geen gebruik meer van uw voordeursleutel. In de nieuwe situatie werken we met slimme sloten en sleutelkluizen. Bij alle bestaande klanten die daar toestemming voor geven, vervangen we het bestaande voordeurslot voor een slim, digitaal slot of slimme kluis. Dit doen we in fasen, per buurt of woongebouw. 

Aanbiedingsbrief
Enkele weken voordat we de slimme sloten en slimme kluizen in uw buurt of woongebouw gaan plaatsen, sturen we u een brief. Daarin doen we u een aanbod voor de maandelijkse kosten van het slimme slot/slimme kluis en de persoonsalarmering. Gaat u op dit aanbod in? Dan maken we een afspraak met u om het slimme slot of de slimme kluis te plaatsen. We verwachten tot eind 2022 nodig te hebben om alle slimme sloten en slimme kluizen te plaatsen. 

Geen sleutel meer inleveren
Helaas is het na de invoering van de slimme sloten en slimme kluizen niet meer mogelijk om een sleutel in te leveren bij Laurens voor de persoonsalarmering. Een abonnement op persoonsalarmering is dan alleen nog mogelijk in combinatie met een slim slot of slimme kluis. Gaat u niet op ons aanbod in, dan moeten we het abonnement voor persoonsalarmering helaas stopzetten.

Vergoeding installatiekosten
We realiseren ons dat de nieuwe, slimme sloten en slimme kluizen een verhoging betekenen van de prijs van het abonnement voor persoonsalarmering. Om u in deze verandering van kosten tegemoet te komen, vergoedt Laurens de installatiekosten van het slimme slot of de slimme kluis (en de eventuele nieuwe alarmapparatuur).

Vergoeding vanuit verzekering
Graag geven we u de tip mee om bij uw zorgverzekeraar na te vragen of een vergoeding mogelijk is. Sommige verzekeringen vergoeden (een deel van) de kosten voor persoons- alarmering. Vergoedt uw verzekering geen persoonsalarmering? Dan loont het mogelijk de moeite om aan het einde van het jaar over te stappen op een verzekering die dit wel doet.

De kosten bestaan uit eenmalige aansluitkosten en maandelijkse kosten, voor zowel het slimme slot/de slimme kluis als de persoonsalarmering. De hoogte van de kosten hangt af van uw keuzes. Ook vergoeden sommige verzekeringen (een deel van) de kosten voor persoonsalarmering. 

In de tarievenlijst hebben we alle kosten voor u op een rijtje gezet. 

Via dit aanmeldformulier meldt u zich aan voor persoonsalarmering van Laurens. Zodra uw aanvraag binnen is, laat CSI Personenalarmering u per brief of telefonisch weten wanneer u het slimme slot/de slimme kluis en de apparatuur voor de persoonsalarmering krijgt. CSI Personenalarmering is de leverancier en beheerder van de slimme sloten/slimme kluizen en de apparatuur.

U kunt het aanmeldformulier ingevuld retourneren, per post of per email, naar onderstaand adres: 

Laurens Thuiszorg
T.a.v. Afdeling Persoonsalarmering
G.H.Betzweg 1
3068 AZ Rotterdam
persoonsalarmering@laurens.nl

 

  1. Na ontvangst van het antwoordformulier laat CSI Service u weten wanneer u het slimme slot of de slimme kluis krijgt. U krijgt hierover een brief of een telefoontje.

  2. Krijgt u een slim slot? Op de afgesproken dag vervangt de monteur van CSI Service uw slot voor het slimme slot. Bij het nieuwe slot ontvangt u drie sleutels. U kunt zelf sleutels laten bijmaken.
    Krijgt u een slimme kluis? Dan plaatst de monteur deze naast uw voordeur. Uw huidige slot blijft zitten. 

  3. Krijgt u ook nieuwe apparatuur voor de persoonsalarmering? Dan installeert en test de monteur die ook.

  4. De monteur legt de werking van het slot/de kluis en de persoonsalarmering precies aan u uit.

  5. De huissleutels die Laurens van u heeft, ontvangt u retour nadat het slimme slot of de slimme kluis geïnstalleerd is. 
U ontvangt drie sleutels bij het slimme slot. Wilt u sleutels bijbestellen? Dat kan op twee manieren:
 
  1. Online, via https://noxxa.nl/mechanische-sleutels-bestellen/ 

  2. Bij enkele sleutelshops in de regio.
    Op dit moment kunt u in ieder geval terecht bij:

Laat het ons weten. Het is van harte aan te bevelen om de zorg en persoonsalarmering af te nemen bij één organisatie. Dit bevordert de kwaliteit van dienstverlening en zorg. 

We hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Wilt u meer weten? Voor meer informatie en overige vragen kunt u bellen met de afdeling Laurens Persoonsalarmering. De afdeling is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 16.30 uur. De medewerkers van de afdeling kunnen dan de aanvraag en mogelijkheden binnen de persoonsalarmering met u doorlopen. Ook bij veranderingen in uw gegevens of situatie kunt u de afdeling persoonsalarmering bellen of mailen.

 

 

Adres Laurens Thuiszorg
T.a.v. Afdeling Persoonsalarmering
G.H.Betzweg 1
3068 AZ Rotterdam
Telefoonnummer 010 - 33 28 080 
bereikbaar tussen 9.00 - 16.30 uur | ma-vrij
Email

persoonsalarmering@laurens.nl

 

Wilt u ook veilig zelfstandig blijven wonen?

Bekijk onze brochure over Persoonsalarmering en slimme toegang

×

Zoeken