Veel gestelde vragen
Om zorg bij u thuis te verlenen, moeten onze zorgmedewerkers zelf uw woning binnen kunnen. Bij een alarmoproep moet dat natuurlijk zo snel mogelijk gebeuren. Daarom werken we bij Laurens met digitale toegang. De zorgmedewerker kan in geval van nood naar binnen via een app op de mobiele telefoon. Dit werkt snel en veilig. Ook is uw voordeur uitstekend beveiligd, met het hoogste keurmerk.
Persoonsalarmering bestaat uit twee onderdelen. Het basis alarmtoestel krijgt een vaste plek bij u thuis. De zender kunt u als een ketting om uw hals hangen, aan uw kleding bevestigen of om uw pols dragen. Als u op de knop van de zender drukt, komt u in contact met iemand van de meldkamer. Op basis van wat u vertelt, beoordeelt de persoon bij de meldkamer welke hulp nodig is. Die hulp is meestal binnen 30 minuten bij u.
De kosten van persoonsalarmering bij Laurens hangen af van uw keuzes. U betaalt altijd eenmalige aansluitkosten en daarna een maandelijks bedrag. Dit is in de vorm van een abonnement. In de tarievenlijst staan alle kosten op een rij. Sommige verzekeraars vergoeden (een deel van) de kosten voor persoonsalarmering. Heeft u een Buurtpas, dan krijgt u 15 procent korting op de eenmalige aansluitkosten.
Dat is nu nog niet mogelijk. Alleen de medewerkers van Thuiszorg en Spoedzorg Rotterdam kunnen met de app op mobiele telefoon het slot of de kluis digitaal openen.
U krijgt zes gewone sleutels geleverd bij het digitale slot. Hiermee kunt u de deur openen zoals u gewend bent.
Bij het nieuwe, slimme slot ontvangt u zes sleutels. U kunt zelf extra sleutels laten bijmaken. Daarvoor kunt u terecht bij:
Dubson
Tuindersweg 38, Barendrecht
(088) 765 17 00
verkoop@dubson.nlJa, dat kan. Aan de binnenkant van het digitale slot zit een schijf. Als u daaraan draait, zit het slot op nachtslot.
Alleen de medewerkers van Spoedzorg Rotterdam en van de thuiszorg van Laurens kunnen bij u naar binnen. Voor Laurens is altijd zichtbaar wie op welk moment bij u binnen is gekomen via het digitale slot of de kluis.
Na uw aanmelding voor persoonsalarmering neemt CSI Persoonsalarmering contact met u op. Zij plannen met u een afspraak in voor de montage van het slimme, elektronische slot en de alarmapparatuur.
Woont u in een pand met een centrale toegangsdeur, dan komt ook hier een digitaal apparaat. Wilt u op het aanmeldformulier invullen of er een centrale toegangsdeur is. Vul ook alle gegevens volledig in, zodat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Zorg ook altijd voor een reservesleutel of tag van de centrale toegangsdeur.- U vraagt persoonsalarmering van Laurens aan via dit aanmeldformulier
- CSI Persoonsalarmering neemt contact met u op om een afspraak te maken.
- Krijgt u een digitaal slot? Op de afgesproken dag vervangt de monteur van CSI Persoonsalarmering uw huidige slot voor het nieuwe, digitale slot. Krijgt u een kluis? Deze plaatst de monteur naast uw voordeur. Uw huidige slot blijft zitten. Zorg ervoor dat u een reservesleutel heeft op de dag van de montage, zodat die direct in de kluis geplaatst kan worden.
- Krijgt u ook nieuwe apparatuur voor de persoonsalarmering? Dan installeert en test de monteur die ook.
- De monteur legt uit hoe het slot of de kluis en de persoonsalarmering werken.Een monteur van CSI Persoonsalarmering plaatst het slot en de alarmapparatuur.
- Het oude slot bewaart u thuis, zodat deze terug geplaatst kan worden wanneer het abonnement op persoonsalarmering stopt. Als het niet mogelijk is om een digitaal slot in de deur te plaatsen, dan plaatst de monteur een elektronisch sleutelkastje naast de voordeur. Moet uw woningcorporatie of VvE hier toestemming voor geven, dan moet u dit vooraf zelf aanvragen bij hen. De monteur kijkt ter plaatse wat mogelijk is.
Het digitale slot is het meest veilige slot dat er is. Het heeft de hoogste waardering van Stichting Kwaliteit Gevelbouw (SKG), namelijk drie sterren. De kluis is ook veilig en heeft een SKG-beoordeling van twee sterren.
De eerste optie is altijd een digitaal slot in uw voordeur. Dit de meest veilige keuze is, omdat dit slot van de buitenkant niet zichtbaar is. Is een digitaal slot niet mogelijk, dan plaatst de monteur een sleutelkluis naast uw voordeur. De monteur kijkt ter plaatse wat mogelijk is.
Als het slot niet werkt, kan de zorgmedewerker niet naar binnen. Denkt de medewerker dat u (snel) hulp nodig heeft, dan belt zij de politie of de brandweer zodat ze alsnog naar binnen kan. De kosten die hierbij worden gemaakt, zijn in sommige gevallen voor uw rekening. Bijvoorbeeld als u naast het digitaal slot nog een ander slot gebruikt. En als u de batterijen niet op tijd heeft vervangen. Vervang die dus op tijd en maak meteen bij CSI een melding als u denkt dat het slot niet meer werkt.
Aan de binnenkant kunt u de deur ‘opendraaien’ of op slot draaien met de draaiknop. Aan de buitenkant gebruikt u uw nieuwe sleutel. Wanneer u (of de zorgmedewerker) met de knop de deur op slot of van het slot ‘draait’ dan hoort u:
- Bij op slot draaien, één pieptoon
- Bij opendraaien, 2 keer de pieptoonGeeft het slot drie keer drie pieptonen achter elkaar, dan moeten de batterijen vervangen worden. We raden u aan om twee keer per jaar de batterijen te vervangen en Panasonic Industrial Alkaline batterijen te gebruiken. Bij de installatie van het slot legt de monteur uit hoe de batterijen vervangen moeten worden.
Als de deur op slot gaat of wordt geopend, dan maakt het slot een pieptoon. Daardoor weet de zorgmedewerker op welk moment hij of zij de deur open kan duwen.