Niet tevreden?
Natuurlijk doen wij er alles aan om u de beste zorg én ervaring te geven: uw vragen en wensen staan bij ons centraal. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. In dat geval gaan wij graag met u in gesprek om te zorgen dat u weer tevreden bent. Een medewerker of teamleider komt bij u langs, luistert en zoekt met u naar een passende oplossing. Op deze pagina leest u alles over het indienen van een klacht en de afhandeling daarvan.
Mondeling
Spreek een medewerker van de locatie of het thuiszorgteam aan. Die gaat graag met u in gesprek.
Klachtenformulier
Vul het digitale klachtenformulier in op onze website. Of vraag een papieren klachtenformulier aan op uw locatie, bij uw thuiszorgteam, zorgcoördinator of een klachtenfunctionaris.
Brief
Schrijf uw klacht in een brief en stuur deze naar de locatiemanager, de directie of de Raad van Bestuur van Laurens.
U kunt zelf de klacht indienen. Of uw familie, naasten of (wettelijk) vertegenwoordiger doet dat voor u.Voor een vertrouwelijk gesprek of een luisterend oor kunt u altijd terecht bij de klachtenfunctionaris. Deze helpt u met het probleem, waardoor het indienen van een klacht soms niet meer nodig is. Wilt u toch een klacht indienen, dan kan de klachtenfunctionaris u daarbij helpen. De functionaris is onpartijdig en niet gebonden aan een team of locatie van Laurens. De klachtenfunctionaris kan ook bemiddelen, als u dat wilt. De beschikbaarheid van een onpartijdige en onafhankelijke klachtenfunctionaris is wettelijk vastgelegd in de Wet kwaliteit klachten geschillen gezondheidszorg (Wkkgz).
- Een luisterend oor en vertrouwelijk gesprek;
- Advies over de aanpak, vervolgstappen en afhandeling van uw klacht;
- Begeleiding van gesprekken tussen de betrokkenen;
- Bemiddeling volgens de Wet kwaliteit klachten geschillen gezondheidszorg (Wkkgz);
- Doorverwijzing naar een externe cliëntvertrouwenspersoon volgens de Wet zorg en dwang.
De klachtenfunctionarissen helpen u als dat nodig is. Door te luisteren, advies te geven of te bemiddelen als u een klacht heeft. Contact opnemen met een klachtenfunctionaris kan door te bellen of te mailen. Ook kunt u terecht bij de receptie.Of bel naar Laurens Entree via 010 33 23 000. Dan brengen wij u in contact met een klachtenfunctionaris.
- Dieneke van den Beld
E-mail: d.vandenbeld@laurens.nl
Telefoon: 06 19 643 357
Zorglocaties: Antonius Binnenweg, Avanze, Blijdorp, De Hofstee, Den Hoogenban, Nijeveld, De Oranjehoeck, Rubroek.
Thuiszorg: Zevenkamp, Prinsenland, Capelle a/d Ijssel, Lage Land, Oosterflank, Overschie, Centrum, Kralingen, Blijdorp, Crooswijk, Rubroek.
Tijdelijke waarneming: Zorglocaties De Oudelandse Hof, Huize Sint Petrus, Oranjehoeck, De Tuinen, Liduina
- Helga Weerpas
E-mail: h.weerpas@laurens.nl
Telefoon: 06 17 417 237
Zorglocaties: Intermezzo-Zuid, Cadenza-Zuid, Simeon en Anna, Ravenswaerde, De Beukelaar, Dijkveld, Aesopus, Heuvelhoek.
Thuiszorg: Westpunt, Charlois, Pendrecht, Centrum Hoogvliet, Lombardijen, Westpunt, Charlois, Pendrecht, Centrum Hoogvliet, Lombardijen, Boomgaardshoek (Hoogvliet), Beverwaard, Zuidwijk, Meeuwenplaat, Hagen, Zalmplaat, Sportdorp en Waarden, Pernis, Kreken, Feijenoord, Oorden, Dijken, Waalhaven, Spoedzorg Rotterdam, Carnisse.
- Martin Milius
E-mail: m.milius@laurens.nl
Telefoon: 06 20 44 97 01
Zorglocaties: Dorpsveld, Joachim en Anna, Maasveld, Borgstede, De Elf Ranken, Delfshaven, De Schans, Hospice de Vier Vogels, Hospice de Reiziger, Hospice de Liefde.
Thuiszorg: Tussendijken, Bospolder, Delfshaven, Oude Westen, Agniese, Katendrecht, Sofiahof, B’dr Carnisse, Oud Mathenesse, Barendrecht, Afrikaanderwijk, Bloemhof, Dalen - Hillesluis, Tuindorp, Persoonsalarmering, Schoolteam.
- Dieneke van den Beld
Bent u niet tevreden met de uitkomst, nadat uw klacht is behandeld door de bemiddelaar of de Raad van Bestuur? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg: een externe en onafhankelijke commissie. Deze beoordeelt uw meningsverschil of probleem en geeft een bindende uitspraak. Alle partijen moeten zich aan die uitspraak houden en kunnen er niet tegen in hoger beroep gaan. De uitspraak kan nog wel voorgelegd worden aan een gewone rechter. Meer informatie vindt u op www.degeschillencommissiezorg.nl.
Heeft u een klacht over de uitvoering van de Wet zorg en dwang? Dan kunt u hulp vragen aan een externe cliëntvertrouwenspersoon. Zoals geregeld in de Wet zorg en dwang (Wzd). Deze vertrouwenspersoon is niet in dienst van Laurens en staat u en/of uw familie of mantelzorgers graag bij in geval van vragen of klachten. Een klachtenfunctionaris kan u in contact brengen met een cliëntvertrouwenspersoon Wzd. Of neem direct contact op met de vertrouwenspersoon door te bellen of te mailen.
De externe Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg behandelt en beoordeelt klachten met betrekking tot de Wzd.Wilt u meer weten? In onze klachtenregeling vindt u meer informatie over onze klachtenwerkwijze. Liever een papieren versie ontvangen? Of heeft u na het lezen van deze pagina nog vragen? Neem dan contact op met één van de klachtenfunctionarissen, informeer op één van de Laurens-locaties of bel naar Laurens Entree via 010 33 23 000.