De mensen van... Nancy

Bij iedere complexe casus bespreken we gezamenlijk hoe we dit nu weer gaan oplossen. Elke klant krijgt onze aandacht.

"Ik werk al acht jaar bij Laurens en drie jaar op Laurens Entree. Er werken 36 collega’s en we zijn zeven dagen per week bereikbaar van 7.00 tot 23.00 uur. We krijgen zo’n 6.000 telefoontjes per maand. Dat zijn er 250 per dag. Het zijn allemaal verschillende vragen en we hebben vaak te maken met calamiteiten. Die diversiteit in mijn werk is waar ik de uitdaging uit haal. Bij iedere complexe casus bespreken we gezamenlijk hoe we dit nu weer gaan oplossen. Elke klant krijgt onze aandacht. Al lijkt het soms onmogelijk, als je goed zoekt is er altijd een oplossing. Ik krijg een kick van het rondbellen, regelen en de grenzen opzoeken en ga tot het gaatje om mensen de beste zorg te verlenen die ze verdienen. Voor minder doe ik het niet.

Zo nam de zoon van een Nederlandse vrouw die in Canada woonde contact met ons op. Ze was dementerend. En als je gaat dementeren val je vaak terug op je moedertaal. Zij kon niet langer communiceren met het personeel en haar medebewoners. In overleg met verschillende instanties zorgden we ervoor dat ze terugkeerde naar Nederland en in een van onze huizen kwam wonen. Het was weer een bijzondere vraag waarvoor maatwerk moest worden geleverd. Uiteindelijk lukte het en haar zoon was zo blij en dankbaar. Daar doen we het voor. "Het zou je moeder maar zijn", is dan onze gedachte.

Het is belangrijk om mensen te begeleiden om kwalitatief de juiste keuze te maken. Ook al geven we niet altijd het antwoord dat de klant of familie wil horen, ook dat hoort bij onze rol. Kunnen we zelf de zorg leveren en is het financieel gedekt? Mooi! Als het niet kan, dan weigeren we de zorg. Dat is lastig, maar we verwijzen dan wel zoveel mogelijk door naar instanties die het wel kunnen. Zodat mensen toch de zorg krijgen die bij ze passen."

 

Gerelateerde tags

Deel op social media

Gerelateerde verhalen

×

Zoeken